Już 21-22 września br. w Rzeszowie odbędzie się kolejna edycja Kongresu Public Relations – największego i najstarszego wydarzenia branży PR w Polsce. O temacie tegorocznego wydarzenia, prelegentach i samym evencie, opowiada dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, jego pomysłodawca i organizator.

 

Tematem przewodnim XXIII edycji Kongresu PR jest „Marka w przestrzeni wirtualnej: interakcja, dialog, kryzys”. Skąd decyzja o takim kierunku dyskusji?

 

O wyborze tematu zawsze decydują nasi goście, wśród których co roku przeprowadzamy badania –za ich pośrednictwem dowiadujemy się, czego od nas oczekują. Obecnie tak wiele dzieje się w przestrzeni wirtualnej, że widzimy stale występującą potrzebę dyskusji i poszerzania wiedzy w obszarze digital PR. Poza tym musimy mieć świadomość tego, że masa krytyczna zdarzeń kryzysowych już dawno została przekroczona. Co ważne, bardzo często każde kolejne rozpoczyna się w sieci i ma podłoże w dezinformacji, fake newsach czy hejcie. Dlatego uważamy, że niezbędne jest zwiększanie świadomości oraz dostarczanie wiedzy w tym zakresie

 

Czym dokładnie zajmuje się cyfrowy PR i dlaczego jest tak ważny w obecnych czasach?

 

To odpowiedź na trendy i zmiany. To budowanie, wzmacnianie wizerunku marki, a także utrzymywanie relacji z otoczeniem przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi cyfrowych oraz nowych technologii. Wiele lat temu, gdy zaczynaliśmy organizować kongresy, nie spodziewaliśmy się takich zmian i rozwoju wykorzystania narzędzi informatycznych jakie nastąpiły, zwłaszcza w branży PR. Obecnie wyzwaniem staje się już nie tylko samo komunikowanie w sieci, ale sztuczna inteligencja, a także jej wpływ na obszar, w którym działamy. Musimy o tych zmianach dyskutować, wyprzedzać je i umiejętnie reagować.

 

Jak efektywnie wykorzystywać digital PR w budowaniu rozpoznawalności marki?

 

Digital PR daje szereg możliwości kontaktu z odbiorcą. Zawsze ważny jest jednak cel i określenie tego, co chcemy komunikować. Na tej podstawie będziemy w stanie zbudować odpowiedni przekaz dla naszych odbiorców i dobrać właściwe narzędzia. Aby umiejętnie realizować przyjęte założenia, warto zaplanować wszystkie działania i monitorować ich przebieg.

 

Jakie są największe wyzwania związane z digital PR?

 

Nie jesteśmy w stanie nadążyć za liczbą rozwiązań, które coraz częściej są oferowane i wykorzystywane w przestrzeni wirtualnej. Ta różnorodność nie tylko ogranicza szanse dotarcia, ale również zakłóca i utrudnia podejmowane przez nas działania. Rozproszenie kanałów, w których mogą znajdować się odbiorcy naszych komunikatów powoduje, że musimy stale monitorować i analizować różne wirtualne obszary – nie możemy skupiać się tylko na kanałach, takich jak Facebook czy Instagram.

 

Kogo w tym roku spotkamy wśród prelegentów Kongresu?

 

Staramy się, aby wśród prelegentów co roku pojawiały się osoby, które mają wiedzę. i doświadczenia w obszarach związanych z tematem przewodnim danej edycji kongresu. Oprócz prelekcji wielu znanych praktyków branży PR, podczas XXIII edycji kongresu odbędą się dwie debaty z udziałem ekspertów, w tym organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations pn. ,,Must have” albo ,,must lose” w PR kryzysowym 2024. Będziemy dyskutowali o budowaniu zaawansowanych kompetencji organizacji. Drugi panel ekspercki pod patronatem Stowarzyszenia Agencji Public Relations, będzie dotyczył dezinformacji oraz zmian w branży PR, które wywołane zostały nieodwracalnymi procesami globalnymi. Zapraszam do zapoznania się z całym programem, który znajduje się na stronie www.kongrespr.pl

 

Dlaczego warto uczestniczyć w wydarzeniu?

 

Dlaczego warto uczestniczyć w XXIII Kongresie Profesjonalistów Public Relations? Z kilku powodów. To wydarzenie od zawsze ma na celu dostarczać merytorycznej wiedzy, integrować, pomagać w budowaniu i utrzymywaniu relacji – które niejednokrotnie okazują się pomocne w późniejszej pracy. Kongres to także badania, analizy, to ocena trendów oraz zmian jakie dokonują się w branży, na rynku public relations, ale przede wszystkim to ludzie, którzy tworzą ten projekt od 23 lat. Tu nie tylko warto, ale trzeba być.

 

Rozmawiała Jaga Kolawa

 

 

dr hab. prof. UW, Dariusz Tworzydło

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach. Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pomysłodawca Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. Autor ponad 270 publikacji z zakresu komunikacji i public relations. Współtwórca licznych projektów badawczych.

 

Wywiad ukazał się w czerwcowym wydaniu kwartalnika „Business HUB”.

 

Wersja online numeru do pobrania: CZYTAJ TUTAJ.

 

Najnowsze