Dzięki, a może przez pandemię Internet stał się kluczowym narzędziem komunikacji, prowadzenia biznesów i miejscem pozyskiwania klientów. Jak wykorzystać platformę nowych możliwości, którą oferuje e-handel i e-marketing? Jak rozpocząć działalność sklepu internetowego z korzyścią dla firmy? Jak skutecznie prowadzić profile firmowe w mediach społecznościowych? Na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź uczestnicząc w szkoleniach Śląskiej Akademii Handlu.
Pilotażowy projekt Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego i Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, który rozpoczął się w listopadzie ubiegłego roku spotkał się z dużym odzewem ze strony lokalnych przedsiębiorców.
Wyjątkowa propozycja szkoleń dla firm zainteresowanych poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o działania w Internecie, wpisała się idealnie w potrzeby sektora MŚP.
W pierwszej edycji, trwającej od 30 listopada do 21 grudnia 2020 r., uczestniczyła zdalnie grupa złożona z przedstawicieli 30 śląskich firm z różnych branż od cateringu, firm eventowo-reklamowych, po kancelarie prawnicze czy zakłady produkcyjne.
Słuchacze pierwszej odsłony Akademii podkreślali, że udział w projekcie edukacyjnym był dla nich bardzo pozytywnym doświadczeniem.
– Poznaliśmy bardzo dużo praktycznych narzędzi do pozycjonowania strony. Bardzo dużo się nauczyłam. Program szkolenia był wielowymiarowy, od roku zajmuję się marketingiem internetowym i chciałam usystematyzować swoją wiedzę. Dziękuję za intensywny czas spędzony w Akademii – mówi Magdalena Cader.
– Szkolenie bardzo mi się podobało, miało wymiar teoretyczny i praktyczny zarazem. Coraz silniejszy jest trend przenoszenia sprzedaży i działań reklamowych do Internetu. Myślę, że taki projekt jak ŚAHI jest niezbędny dla osób zajmujących się marketingiem internetowym, social mediami czy e-handlem w firmach, osobiście polecam – dodaje Maciej Świerkocki.
Ponieważ wiele firm zasygnalizowało chęć udziału w Akademii, już w lutym 2021 r. rusza kolejna edycja ŚAHI.
Głównym celem realizacji projektu jest wzrost konkurencyjności śląskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm poprzez podniesienie kompetencji śląskich przedsiębiorców w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online. Akademia szczególnie skierowana jest do branż i gałęzi gospodarki, które ucierpiały w skutek epidemii koronawirusa.
– Cieszę się, że możemy być jednym z kluczowych partnerów tego projektu. Obecnie, to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią o sile regionu, a przeżywają kryzysowy czas. Stawiamy na innowacje, budowanie pozytywnego wizerunku województwa śląskiego i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii. W ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” do firm w regionie trafiło 1,4 mld złotych. Śląska Akademia Handlu Internetowego stanowi uzupełnienie oferty wsparcia dla przedsiębiorców, ponieważ aktualnie Internet daje najlepsze możliwości dotarcia do klientów – podkreśla Wojciech Kałuża, wicemarszałek Urzędu Marszałkowskiego.
Zajęcia w ramach drugiej edycji odbędą się w terminie od 15 lutego do 11 marca 2021 roku w formie 8 całodziennych sesji warsztatowych online. Wśród zagadnień będących przedmiotem nauczania znajdą się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.
Program Śląskiej Akademii Handlu Internetowego — 2 edycja – Pdf do pobrania
Absolwenci otrzymają na zakończenie certyfikat umiejętności Śląskiej Organizacji Szkoleniowej z tytułem eMarketing Manager. Na uczestników, którzy zdobędą największą liczbę punktów w końcowym teście sprawdzającym, czekać będą atrakcyjne nagrody!
Szkolenia poprowadzą wykładowcy ze Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, praktycy z kilkunastoletnim stażem, doświadczeni trenerzy i wykładowcy na licznych konferencjach branżowych, kursach, szkoleniach i studiach magisterskich oraz podyplomowych.
– Wiele firm było do tej pory skoncentrowanych na działaniach offline. Docierały do nas informacje, że rośnie zapotrzebowanie na projekt całościowo obejmujący i pokazujący proces, od stworzenia serwisu internetowego po skuteczną promocję i komunikację w sieci. To wszystko spowodowało, że jako Śląska Organizacja Szkoleniowa podjęliśmy decyzję o stworzeniu takiego kompleksowego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że zdobyta wiedza i umiejętności w trakcie zajęć Akademii przełożą się na sukcesy osobiste uczestników i sukcesy firm, w których pracują – dodaje Robert Duda, Dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
KOSZT UDZIAŁU:
Spiesz się i skorzystaj z aktualnej ceny promocyjnej:
– 1500 zł netto/ os.
– 750 zł netto/ os. (cena dla członków RIG)
Cena regularna (poza promocją, przy rejestracji po 12.02.2021) = 4950 zł netto/ osoba
Ceny promocyjne tylko dla firm zarejestrowanych lub posiadających oddział w województwie śląskim.
Rekrutacja trwa do 12 lutego 2021 r. lub do wyczerpania wolnych miejsc.
Podmioty realizujące projekt: Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Śląska Organizacja Szkoleniowa.
Partnerami projektu są: Fundusz Górnośląski S.A., Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A., Ekoenergia Silesia S.A., K.S.S.E.
Patronat medialny nad projektem objęli: OOH magazine, Rybnik.com.pl i Slaskibiznes.pl.