WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA
-NASZE DZIAŁANIA
Wiemy, że biznes nie lubi ograniczeń, dlatego łamiemy schematy i bariery krępujące międzynarodową współpracę gospodarczą. Pomagamy przedsiębiorstwom w internacjonalizacji, zapewniając możliwość nawiązywania i pogłębiania relacji biznesowych.
Biznes nie zna granic – czyli misje gospodarcze
Celem organizowanych przez nas misji gospodarczych jest stworzenie polskim przedsiębiorstwom, samorządowcom oraz reprezentantom sektora nauki, warunków do współpracy z partnerami zagranicznymi oraz do nawiązania lub rozszerzenia kontaktów handlowo – gospodarczych.
Kojarzenie partnerów biznesowych
Kojarzenie partnerów biznesowych ułatwia rozpoznanie rynków zagranicznych oraz znalezienie partnera w wybranej branży.
Organizowanie międzynarodowych spotkań B2B
Oferujemy wsparcie organizacyjne, językowe oraz merytoryczne podczas biznesowych wyjazdów zagranicznych
Wynajem Sal
Oferujemy przestrzeń dla Twojego biznesu w ścisłym centrum Katowic. Poznaj naszą ofertę!
rzecznik praw przedsiębiorców
Rzecznik jest zbiorowym głosem przedsiębiorców. Rozpatruje sprawy zbiorowe, pomaga w kryzysie i doradza.
networking
W Izbie stawiamy na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych w każdej formie!
Celem organizowanych przez nas misji gospodarczych jest stworzenie polskim przedsiębiorstwom, samorządowcom oraz reprezentantom sektora nauki, warunków do współpracy z partnerami zagranicznymi oraz do nawiązania lub rozszerzenia kontaktów handlowo – gospodarczych.
Dzięki misjom gospodarczym możliwe jest
- poznanie obyczajów handlowych innych krajów, ich preferencji i wymagań,
- zwiedzenie wybranych targów bądź wystaw,
- wzięcie udziału w zorganizowanych spotkaniach branżowych lub bezpośrednich.
Misje są obecnie najtańszą, bezpośrednią formą docierania do potencjalnego partnera biznesowego. Tym samym pozwalają na zapoznanie się nie tylko z możliwościami potencjalnego kontrahenta, ale i zrozumienie jego naturalnego otoczenia biznesowego. Dzięki tej wiedzy realizacja wspólnych projektów staje się bardziej prawdopodobna i daje większe szanse na odniesienie zamierzonego sukcesu. Daje realne narzędzia by właściwie oszacować możliwości i ryzyko przedsięwzięcia.
Do tej pory zorganizowaliśmy kilkanaście misji gospodarczych.
Ponadto Izba przyjmowała wielokrotnie zagraniczne misje gospodarcze, organizując dla nich pobyt i spotkania z potencjalnymi partnerami.
W ramach misji realizowane są m.in.
- Spotkania B2B – business to business
Czyli bezpośrednie spotkania uczestników misji gospodarczej z zaproszonymi do spotkań potencjalnymi partnerami biznesowymi.
- Spotkania plenarne B2B, biznes mixer
Polegających na prezentacji ofert produktów i usług przedsiębiorców biorących udział w misji przed pozostałymi uczestnikami Targów biznesowych, stanowiących główny cel misji. Po zakończeniu aranżowanych prezentacji biznesowych, uczestników misji mają okazję do wymiany kontaktów, dzielenia się wiedzą oraz pozyskania nowych kontrahentów.
- Udział w konferencjach lub sesjach tematycznych
Niejednokrotnie jednym z celów misji jest udział jej uczestników w międzynarodowych konferencjach, forach tematycznych, czy seminariach. Dzięki udziałowi czynnemu lub biernemu w niniejszych wydarzeniach, ich uczestnicy mają okazję poznać nowe trendy, aktualna wiedzę z zakresu tematyki biznesowej, a także samemu przedstawić własne dobre praktyki i tym samym zaciekawić działalnością swojej firmy potencjalnych inwestorów, kontrahentów.
Proponujemy następujące usługi doradcze związane z misją gospodarczą:
1. Wskazanie konkretnego rynku poprzedzone dokładną analizą szans wejścia na ten rynek z konkretnymi wyrobami wg oczekiwań klienta.
2. Wyszukanie potencjalnych partnerów spełniających oczekiwania klienta.
3. Organizacja misji gospodarczej:
- zapewnienie zakwaterowania,
- zabezpieczenie obsługi logistycznej,
- projekt materiałów reklamowo-promocyjnych,
- opracowanie strategii spotkań z potencjalnymi partnerami,
- aranżacja spotkań bilateralnych z wcześniej dobranymi partnerami,
- opracowanie strategii wejścia z eksportem towarów na dany rynek, kolejnych działań i najkorzystniejszych technik promocji,
- usługi tłumaczeniowe.
4. Pomoc w uzyskaniu dofinansowania do udziału w misji zagranicznej z dostępnych źródeł.
Kojarzenie partnerów biznesowych ułatwia rozpoznanie rynków zagranicznych oraz znalezienie partnera w wybranej branży.
Nasza oferta obejmuje m.in.
- dostarczanie informacji gospodarczych oraz danych statystycznych;
- tworzenie baz teleadresowych firm;
- wyszukiwanie w dostępnych bazach danych informacji na temat potencjalnych partnerów gospodarczych oraz wysyłka oferty do wyselekcjonowanych firm;
- analizę zagranicznych rynków;
- przekazanie danych kontaktowych od zainteresowanych współpracą potencjalnych partnerów biznesowych;
- promocję oferty firmy na rynkach zagranicznych;
- pośredniczenie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy partnerami biznesowymi;
- organizację indywidualnych spotkań B2B przyjazdowych i wyjazdowych;
Oferujemy wsparcie organizacyjne, językowe oraz merytoryczne podczas biznesowych wyjazdów zagranicznych, obejmujące:
- logistykę wyjazdu,
- aranżowanie spotkań z zagranicznymi partnerami biznesowymi,
- wsparcie merytoryczne oraz językowe przy tworzeniu prezentacji i materiałów promocyjno-informacyjnych danej firmy,
- wsparcie merytoryczne oraz językowe podczas roboczych oraz oficjalnych spotkań w Polsce oraz zagranicą.
Formy realizacji współpracy z zagranicą:
- organizacja misji gospodarczych i obsługa goszczących w Polsce,
- organizacja giełd kooperacyjnych, forów gospodarczych itp.,
- organizacja międzynarodowych seminariów problemowych oraz szkoleń i doradztwa z udziałem ekspertów zagranicznych,
- promocja wystawienniczo-targowa w kraju i zagranicą,
- współpraca w ramach realizowanych projektów międzynarodowych,
- udostępnienie firmom członkowskim i gościom zagranicznym informatorów, katalogów, biuletynów i opracowań specjalistycznych,
- upowszechnianie zagranicznych programów i funduszy wspierania przedsiębiorczości oraz programów krajowych dotyczących promocji eksportu,
- współpraca z zagranicznymi izbami przemysłowo-handlowymi (realizacja umów), placówkami dyplomatyczno-handlowymi oraz instytucjami rozwoju i promocji gospodarczej,
- współpraca z krajowymi instytucjami promocji międzynarodowej i administracji publicznej,
- reprezentowanie RIG w Katowicach w kraju i zagranicą w imprezach i akcjach informacyjno-promocyjnych.