O fuzji na rynku  usług cyfrowych i digital marketingu mówią Michał Wrzesiński, Członek Zarządu ds. Rozwoju WeNet Group S.A. i Maciej Czajkowski, CEO WebWave.

 

Dlaczego WeNet zdecydował się na zakup WebWave?  Dlaczego WebWave chce połączyć siły z WeNet?

 

Michał Wrzesiński: Już dziś jesteśmy liderem rynku Web, a połączenie WeNet i WebWave  zapewni nam pozycję  jako  zdecydowanego lidera tworzenia stron internetowych. Posiadanie strony www to cały czas najważniejszy kanał pozyskiwania klientów online i niezbędne narzędzie każdego przedsiębiorcy. Dla nas bardzo ważne jest to, że dzięki połączeniu zaoferujemy ten produkt we wszystkich segmentach klienckich, zaczynając od dobrze nam znanego segmentu klientów, którzy są zajęci prowadzeniem swojego biznesu i oczekują całościowego stworzenia strony „za nich”, a kończąc na „digital natives”, którzy są w stanie samodzielnie stworzyć stronę na narzędziu self service, takim jak WebWave. Ważnym argumentem dla połączenia jest również fakt, że zarówno WeNet Group, jak i WebWave są liderami technologicznymi w zakresie zastosowania AI dla rynku MSP i wspólnie będziemy w stanie skuteczniej transformować rynek.

 

 

Maciej Czajkowski: Z punktu widzenia WebWave sytuacja wygląda podobnie, połączenie wiedzy, doświadczeń, kompetencji i zasobów postrzegamy jako potencjał do dalszego rozwoju. Szybko zmieniające się trendy mogą wymagać nakładów inwestycyjnych, co również skłoniło nas do współpracy z Grupą WeNet, której pozycja technologicznego lidera jest ugruntowana od wielu lat.

 

 

Jak to połączenie wpłynie na rynek usług digital marketingu adresowanych do sektora MŚP?

 

Michał Wrzesiński: Jesteśmy podekscytowani funkcją tworzenia stron wspólnie z AI, którą WebWave wprowadził na początku października zarówno na rynku polskim, jak i globalnym. Rozwiązanie to  oceniane jako jeden z najlepszych WebCreator AI na świecie, uzyskało nawet tytuł produktu miesiąca w rankingu Product Hunt. Chciałbym podkreślić, że rozwiązanie zaprojektowane przez WeWave jest hitem na rynku, zarówno pod względem innowacyjności, jak i potencjału rozwoju. Użytkownicy oceniają go lepiej od dostępnych na rynku narzędzi do tworzenia stron ze wsparciem AI. Mam na myśli rozwiązania, które mogą być darmowe, ale finalnie produkują strony www niskiej jakości, lub takie których dalsze edytowanie jest niemożliwe, co sprawia, że ich skuteczność i wartość marketingowa jest znikoma.

Kreator WebWave jest rozwiązaniem na tyle prostym w obsłudze, że użytkownicy posiadający pewne umiejętności cyfrowe, będą mogli szybko wygenerować pierwszą wersję strony www samodzielnie. To znaczenie przyspieszy zarówno proces tworzenia stron w modelu self service, jaki i proces współtworzenia stron z klientami.

Od teraz, zarówno Klienci WeNet, jak i WebWave  będą mogli otrzymać zarówno wsparcie doradców WeNet na każdym etapie tworzenia strony, jak również bogate portfolio produktów i usług marketingu online. Dzięki połączeniu stworzymy innowacyjne rozwiązania wspierane przez AI, a tym samym atrakcyjną i unikalną ofertę dla różnych segmentów użytkowników. Poziom kompetencji cyfrowych Polaków rośnie, przedsiębiorcy swobodnie korzystają z rozwiązań cyfrowych – wyjdziemy im naprzeciw.

 

Maciej Czajkowski: Z naszych doświadczeń wynika, że użytkownicy lubią narzędzia zapewniające im swobodę w działaniu i podejmowanie decyzji. To właśnie one są siłą napędowego kreatora. Jest to zrozumiałe, ponieważ kwestie estetyki czy sposobu zaprezentowania treści na stronie to kwestie bardzo subiektywne. Stworzyliśmy intuicyjne, łatwe w obsłudze narzędzia, takie jak „Przeciągnij i upuść”, pozwalające na łatwe i szybkie umieszczanie elementów na stronie, przypisywanie kolorów kilkoma kliknięciami czy reakcje strony na działania użytkownika. Wiemy też, że sam zapał i emocje związane z procesem tworzenia to czasami za mało, aby projekt ukończyć. Tutaj otwiera się pole do wykorzystania wieloletnich kompetencji WeNet w zakresie obsługi klienta. Liczymy, że wsparcie zespołu doradców internetowych znacząco zmniejszy liczbę  rezygnacji i pozwoli w pełni wykorzystać potencjał sprzedażowy naszego kreatora. Wiemy również, że WeNet planuje wesprzeć się  AI w zarządzaniu relacjami z klientami.

 

Akwizycje są często elementem strategii firmy. Co zyska na tej transakcji WeNet? I w jakiej perspektywie czasowej zobaczymy pierwsze korzyści?

 

Michał Wrzesiński: Grupa WeNet wypracowała sobie status lidera cyfrowej transformacji. Nasze usługi  są i nadal będą nierozerwalnie związane z customer care na najwyższym poziomie. Wiemy, że klienci oczekują od nas innowacji, ale też potrzebują profesjonalnego wsparcia. Nasi Doradcy 2.0 mają w tym zakresie wysokie kompetencje, zbudowane w oparciu o lata współpracy z przedsiębiorcami sektora MŚP. Połączenie z WebWave pozwoli  wejść do segmentu self service, ponieważ oferta WeNet dopełni się o funkcjonalności kreatora WebWave, czyli narzędzia do samodzielnego tworzenia stron www. Wprowadziliśmy na rynek usługę tworzenia stron internetowych z wykorzystaniem AI – strony będą powstawać szybko, a efekty będą zaskakująco dobre pod kątem estetyki, UX i SEO. Liczymy, że to rozwiązanie zainteresuje naszych klientów posiadających rozwinięte kompetencje cyfrowe, którzy lubią brać sprawy w swoje ręce i spełniają się w procesie tworzenia. We wszystkich działaniach będzie ich wspierać sztuczna inteligencja. Wdrożymy również inne narzędzia wykorzystujące AI, w tym nasz nowy produkt 3hosting, czyli zupełnie nowe spojrzenie na hosting, również oparte na rozwiązaniach z użyciem sztucznej inteligencji. Liczymy na to, że pierwsze korzyści będą widoczne będą jeszcze w tym roku. Nadal kładziemy nacisk na tworzenie  jakościowych i efektywnych stron www – jest to nasza kluczowa specjalizacja, a innowacyjny kreator WebWave dopełni nasze kompetencje w tym zakresie.

 

Maciej Czajkowski: Połączenie WebWave z WeNet przyniesie korzyści dla obu stron. To szansa na zrewolucjonizowanie rynku, przy połączeniu kompetencji i pomysłów specjalistów z obu zespołów. Pierwsze korzyści będzie można zobaczyć już w ciągu najbliższych tygodni. Współpraca rozpoczęła się dynamicznie i dokładamy wszelkich starań, aby z dnia na dzień wszystkie procesy przebiegały coraz sprawniej.

 

Akwizycje to również siła synergii, wymiana zasobów, umocnienie pozycji rynkowej, ale co to oznacza dla Waszych klientów? Co zyskają na połączeniu WeNet z WebWave i w jaki sposób zmieni się struktura klientów po przejęciu?

 

Michał Wrzesiński: Dotychczas WeNet koncentrował się na użytkownikach, którzy wolą budować stronę wspólnie z kompetentnym doradcą internetowym, by zaoszczędzić czas i uzyskać lepszy efekt, a często nie posiadają również wystarczających umiejętności cyfrowych, aby zrobić to samodzielnie. W dalszym ciągu jest to kluczowa grupa naszych klientów, którym dzięki usprawnieniom AI i nowym funkcjonalnościom produktowym, możemy zaproponować coraz więcej. Przedsiębiorcy potrzebujący wsparcia w procesie tworzenia strony internetowej, nadal tępomoc  od nas dostaną, ale dzięki AI będziemy działać bardziej efektywnie , nie tracąc naszego DNA, czyli ludzkiej twarzy technologii.

Dodatkowo, teraz jako grupa, WeNet będzie mógł wyjść z ofertą również do nowego segmentu użytkowników. Mowa tu o digital natives, użytkownikach internetowych, których umiejętności cyfrowe są na tyle zaawansowane, by samemu stworzyć stronę internetową z użyciem narzędzia WebWave – albo tych, którzy zdecydują się na wsparcie AI w jej tworzeniu. Pozwoli nam to zapewnić kompleksową ofertę stron internetowych dla wszystkich segmentów klientów. Będziemy również wspólnie rozwijać nowe rozwiązania technologiczne, których możecie spodziewać się już wkrótce.

 

Co jest mocną stroną kreatora WebWave?

 

Michał Wrzesiński: Jako pierwszy WebKreator  w Polsce i jeden z pierwszych na świecie, ma funkcje tworzenia stron www z AI, która zmniejsza barierę wejścia dla przedsiębiorców i umożliwia wykonanie prostego pierwszego kroku. Mali i średni przedsiębiorcy będą mogli tworzyć i edytować strony internetowe bez konieczności kodowania. Z WebWave użytkownik może stworzyć stronę lub sklep internetowy, korzystając z narzędzia typu drag and drop. Można zacząć od czystej strony, wybrać jeden z ponad 100 darmowych szablonów dostosowanych do urządzeń mobilnych i SEO albo (bardzo dobrze oceniana przez użytkowników nowość) stworzyć stronę przy pomocy AI tylko na podstawie krótkiego opisu działalności. Co więcej, WebWave pozwala na pełną personalizację strony pod względem wyglądu i funkcjonalności, a pakiety WebWave zawierają takie elementy jak: własna domena, poczta e-mail, hosting, sklep internetowy, blog, strony po zalogowaniu. Do tego nie trzeba pamiętać o stałej aktualizacji wtyczek, skórek etc., dzięki czemu nasza strona będzie bezpieczna.

 

Maciej Czajkowski: WebWave to przede wszystkim narzędzie, w którym każdy może stworzyć swoją własną stronę – dokładnie taką, jaką chce. Szeroka oferta pozwala na to, aby korzystali z niego zarówno użytkownicy obyci w digitalowym świecie, jak i – dzięki najnowszym funkcjom AI – początkujący. Każdy powinien mieć szansę na stworzenie swojej wymarzonej strony od początku do końca. Nasz kreator daje taką możliwość, a funkcja AI Builder wynosi ją na zupełnie inny poziom. Strony internetowe to jednak nie wszystko, co oferujemy. Dajemy użytkownikom możliwość zadbania o aspekty związane z widocznością ich działalności w sieci – SEO, pocztę e-mail czy responsywność witryny.

 

Czy nowa oferta będzie adresowana również do grupy partnerów biznesowych pracujących w sieci poleceń i rekomendacji? Co nowego im zaproponujecie?

 

Michał Wrzesiński: Zależy nam na tym, aby dobrze współpracować z rynkiem, dlatego też zaproponujemy partnerom szerokie możliwości wykorzystania naszych usług i produktów, również tych zaawansowanych z punktu widzenia AI jako podstawy do współpracy pomiędzy firmą, a klientami partnerów. Dużą uwagę przywiązujemy do współpracy partnerskiej, z którą w WeNet mamy bardzo dobre doświadczenia.

 

Maciej Czajkowski: W WebWave mamy klientów korzystających z planu agencyjnego. Są też inni klienci, którzy ze swojego konta tworzą strony dla innych, ale nie posiadają włączonego planu agencyjnego. Chcielibyśmy rozwijać relacje z partnerami i w tym zakresie będziemy korzystać z doświadczeń WeNet.

 

Czy w nowej ofercie znajdą się produkty i narzędzia wykorzystujące AI? Czy będą dostępne dla wszystkich użytkowników?

 

Michał Wrzesiński: Stale pracujemy nad usprawnieniami AI, aby tworzone strony wymagały możliwie jak najmniej poprawek. W 2024 roku planujemy wdrożenie narzędzia do tworzenia stron z wykorzystaniem AI na urządzeniach mobilnych. W branży technologicznej dziś nie ma miejsca na przestój. Tylko ciągły rozwój, pozwoli zachować pozycję rynkową.

 

Maciej Czajkowski: Nowe rozwiązania zaproponujemy wszystkim naszym klientom, już po połączeniu naszych firm. Każdy będzie mógł z nich skorzystać i zdecydować, jakie rozwiązanie najlepiej odpowiada aktualnym potrzebom biznesu.

 

Czy w Waszych planach, oprócz połączenia sił, które właśnie się dzieje, są również inne aktywności? Zupełnie nowe narzędzia, usługi? Czy w najbliższym czasie zaskoczycie czymś rynek?

 

Michał Wrzesiński: W WeNet stale tworzymy nowe rozwiązania i narzędzia, żeby przedsiębiorcy mogli dynamicznie się rozwijać. Na pewno wspólnie z WebWave damy klientom obu firm możliwość korzystania z połączonych funkcjonalności obu organizacji. Intensywnie rozwijamy też naszą ofertę wsparcia pozycjonowania stron, w ostatnich tygodniach pojawiły się w niej znaczące zmiany, a jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa. Pamiętajmy, że digital jest dzisiaj najbardziej dostępnym kanałem komunikowania się z klientami i ich pozyskiwania. Co ważne pozycję w świecie cyfrowym buduje się latami, a tylko dbałość o nią daje długoterminowe efekty. Podstawowym narzędziem zapewniającym obecność w sieci jest nadal strona www, a naszym celem jako lidera rynku Web jest stałe utrzymywanie oferty na najwyższym poziomie.

 

Maciej Czajkowski: Połączenie WebWave z WeNet daje nam nowe możliwości. Mamy już plany na kolejne usługi, które zamierzamy wprowadzić, wykorzystując kompetencje obu stron. Modele Do It For Me i Do It With Me znacznie ułatwią pracę przy tworzeniu własnej strony. Do It With Me polega na pełnym wsparciu doradcy internetowego przy samodzielnym tworzeniu strony internetowej. Do It For Me jest natomiast ukłonem w stronę osób, które mają mniejsze kompetencje digitalowe. Witryna zostanie zaprojektowana przez specjalistę, a gdy ten proces się zakończy, klient będzie miał szansę samodzielnie wprowadzać na niej zmiany, takie jak aktualizacja oferty czy numeru telefonu. Przed nami wiele możliwości, które zamierzamy w pełni wykorzystać, zapewniając użytkownikom jak największą satysfakcję oraz komfort prowadzenia witryny w celu zwiększania widoczności swojej działalności w sieci.

 

Rozmawiała Jaga Kolawa

Redaktor Naczelna “Business HUB”

Najnowsze