22 grudnia br. w trakcie Gospodarczego Zamknięcia Roku nastąpiło zakończenie pilotażowego projektu szkoleniowo-edukacyjnego dla firm z regionu. W ramach wydarzenia organizatorzy podsumowali pierwszą edycję, wręczono również nagrody najlepszym słuchaczom Śląskiej Akademii Handlu Internetowego.

 

 

Głównym celem realizacji projektu jest wzrost konkurencyjności lokalnych firm poprzez podniesienie ich kompetencji w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online. Akademia szczególnie skierowana jest do branż i gałęzi gospodarki, które ucierpiały w skutek epidemii koronawirusa.

 

– To kolejne konkretne narzędzie wpierające przedsiębiorców. Zaproponowaliśmy je, żeby pokazać w jaki sposób powinny zaistnieć w Internecie, jak dostosowywać kanały sprzedaży, by nadążać za tą trudną rzeczywistością, używając narzędzi, które są dostępne na wyciągnięcie ręki – wyjaśnia Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

 

Wyjątkowa propozycja szkoleń dla przedsiębiorców zainteresowanych poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o działania w Internecie, wpisała się idealnie w potrzeby sektora MŚP. W pierwszej edycji, trwającej od 30 listopada do 18 grudnia br., uczestniczyła zdalnie grupa złożona z przedstawicieli 30 śląskich firm z różnych branż od firm cateringowych, eventowo-reklamowych, po kancelarie prawnicze czy zakłady produkcyjne.

 

 

 

 

Pilotażową edycję podsumował jej pomysłodawca, regionalny lider w organizacji profesjonalnych szkoleń i warsztatów.

 

– Wiele firm było do tej pory skoncentrowanych na działaniach offline. Docierały do nas informacje, że rośnie zapotrzebowanie na projekt całościowo obejmujący i pokazujący proces, od stworzenia serwisu internetowego po skuteczną promocję i komunikację w sieci. To wszystko spowodowało, że jako Śląska Organizacja Szkoleniowa podjęliśmy decyzję o stworzeniu takiego kompleksowego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że zdobyta wiedza i umiejętności w trakcie zajęć Akademii przełożą się na sukcesy osobiste uczestników i sukcesy firm, w których pracują – reasumuje Robert Duda, Dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.

 

 

Akademia nie mogłaby zaistnieć na taką skalę, gdyby nie wsparcie współorganizatorów i partnerów.

 

– Cieszę się, że możemy być jednym z kluczowych partnerów tego projektu. Obecnie, to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią o sile regionu, a przeżywają kryzysowy czas. Stawiamy na innowacje, budowanie pozytywnego wizerunku województwa śląskiego i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii. W ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” do firm w regionie trafiło 1,4 mld złotych. Śląska Akademia Handlu Internetowego stanowi uzupełnienie oferty wsparcia dla przedsiębiorców, ponieważ aktualnie Internet daje najlepsze możliwości dotarcia do klientów – podkreśla Wojciech Kałuża, wicemarszałek Województwa Śląskiego.

 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ufundował nagrody rzeczowe (laptopy) dla dwóch najlepszych absolwentów Akademii, którzy zdobyli najwięcej punktów w teście wiedzy i certyfikat umiejętności Śląskiej Organizacji Szkoleniowej z tytułem eMarketing Manager.

 

 

Uczestnicy odbierając nagrody z rąk Prezes RIG w Katowicach, Tomasza Zjawionego i Prezesa K.S.S.E. S.A., Janusza Michałka – podkreślali, że udział w projekcie edukacyjnym był dla nich bardzo pozytywnym doświadczeniem.

 

– Poznaliśmy bardzo dużo praktycznych narzędzi do pozycjonowania strony. Bardzo dużo się nauczyłam. Program szkolenia był wielowymiarowy, od roku zajmuję się marketingiem internetowym i chciałam usystematyzować swoją wiedzę. Dziękuję za intensywny czas spędzony w Akademii – mówi Magdalena Cader.

 

 

– Szkolenie bardzo mi się podobało, miało wymiar teoretyczny i praktyczny zarazem. Coraz silniejszy jest trend przenoszenia sprzedaży i działań reklamowych do Internetu. Myślę, że taki projekt jak ŚAHI jest niezbędny dla osób zajmujących się marketingiem internetowym, social mediami czy e-handlem w firmach, osobiście polecam – dodaje drugi nagrodzony słuchacz ŚAHI, Maciej Świerkocki.

 

W 2021 r. planowane są cztery kolejny odsłony Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, najbliższa rusza już wkrótce. Zajęcia w ramach drugiej edycji odbędą się w terminie od 15 lutego do 11 marca 2021 roku w formie 8  całodniowych sesji warsztatowych online w dni robocze. Wśród zagadnień będących przedmiotem nauczania znajdą się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.

 

Program Śląskiej Akademii Handlu Internetowego – pdf do pobrania

 

 

KOSZT UDZIAŁU:

 

 Spiesz się i skorzystaj z aktualnej ceny promocyjnej:

– dla rejestracji do 01.02.2021 = 1500 zł netto/ os, Cena dla członków RIG = 750 zł netto/ os
– dla rejestracji do 12.02.2021 = 1800 zł netto/ os, Cena dla członków RIG = 900 zł netto/os

 

Cena regularna (poza promocją, dla rejestracji po 09.02.2021) = 4950 zł netto/ osoba

 

Ceny promocyjne tylko dla firm zarejestrowanych w województwie śląskim.

 

ZAREJESTRUJ SIĘ ONLINE!

 

FORMULARZ REJESTRACJI PDF

 

Masz pytania dotyczące projektu i uczestnictwa w Śląskiej Akademii Handlu Internetowego?

Prosimy o bezpośredni kontakt z Dyrektorem Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, Wiceprezesem Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Robertem Dudą –

tel. 660 910 950 lub e-mail: rduda@rig.katowice.pl

 

Najnowsze