Zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek przez internet!
Zakład Ubezpieczeń Społecznych systematycznie stara się udostępniać swoim klientom nowoczesne rozwiązania w zakresie świadczonych usług.
W listopadzie wprowadzono kolejne ułatwienie dla przedsiębiorców. Jeśli jesteś użytkownikiem portalu Biznes.gov.pl, możesz tam złożyć wniosek do ZUS o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek.
Na Biznes.gov.pl ministerstwo rozwoju dołączyło usługę "niezaleganie w ZUS", która przybliża nas do realizacji postulatu "cyfrowego jednego okienka".
Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS?
Jeśli jesteś przedsiębiorcą chcesz uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w ZUS poniżej dowiesz się jak to zrobić.
Instrukcja "Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS za pośrednictwem Biznes.gov.pl"
Usługę zrealizujesz w całości przez internet. Potrzebujesz jedynie Profilu Zaufanego lub e-dowodu, by zalogować się do serwisu Biznes.gov.pl. Jeśli jeszcze nie masz profilu na PUE ZUS, założysz go w jednym z kroków usługi, dzięki temu dane w Twoim wniosku będą już w znacznej części wypełnione.
Dopisz tylko cel uzyskania zaświadczenia, liczbę egzemplarzy i miejscowość, z której składasz wniosek. Tak przygotowany dokument podpisz Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Wniosek od razu trafi do realizacji w ZUS.
Odpowiedź ZUS pojawi się na Biznes.gov.pl, o czym powiadomimy Cię e-mailem lub SMS-em. Twoje zaświadczenie będzie gotowe do odebrania po zalogowaniu się do konta Biznes.gov.pl, w zakładce „Moje sprawy”. Dokument możesz też odebrać na portalu PUE ZUS, w skrzynce odbiorczej.
Usługę „Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS” zrealizujesz pod tym adresem.
MP