Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach
partner w biznesie

Patronaty RIG w Katowicach


3 ZMIANY W MEET IT I 3 LITEROWY TEMAT PRZEWODNI


Jak zapewnić ciągłość działania IT w firmie? Ile kosztuje 1 dzień braku dostępu do infrastruktury IT? Czy DRC to klucz do zachowania ciągłości działania firmy? W czwartek, 13 października (czwartek) w Kinoteatr Rialto w Katowicach odbędzie się kolejne spotkanie Meet IT. Organizatorzy przygotowali trzy kluczowe zmiany w formule: mniejsza liczba i krótsze prezentacje, panel dyskusyjny moderowany przez dziennikarzy z Radia Katowice oraz IT-News, czyli wypowiedzi i opinie na temat wybranego wydarzenia z branży IT.

 

Zapowiedź wideo: https://www.youtube.com/watch?v=9HAwluYuZVc

 

Tym razem tematem przewodnim będzie DRC, czyli Disaster Recovery Center – w trakcie Meet IT odpowiemy między innymi na pytania:

  • jak definiowana jest taka usługa, 
  • co ma wspólnego z ciągłością działania biznesu, 
  • czym różni się od standardowych backup’ów oraz ile kosztuje wdrożenie tego typu rozwiązań. 

 

Dodatkowo, po raz pierwszy podczas Meet IT pokażemy "na żywo" jak działa usługa DRC. Wykorzystamy 3 połączone ze sobą serwery. Na jednym z nich uruchomimy aplikację lub serwis www. Następnie, wspólnie z uczestnikami wyciągniemy wtyczkę …

ZaproszenieMeetITKatowicevol17 13102016


Udział w spotkaniu jest bezpłatny - wymagana jest rejestracja przez www.meetit.org.pl
Dołącz do społeczności Meet IT: www.facebook.com/IT.MEET




Konferencja - Rewolucja w zamówieniach publicznych

 
W dniu 28 lipca 2016 r. weszła w życie największa w historii nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych. Zmiany zrewolucjonizowały niemal cały proces ubiegania się o zlecenia publiczne w Polsce, począwszy od składania ofert, warunków udziału w postępowaniu, łączenia potencjałów, badania rażąco niskiej ceny, po kryteria oceny ofert.
 
 
Wszystkie najistotniejsze z punktu widzenia przedsiębiorców tematy dotyczące nowelizacji prawa zamówień publicznych zostaną omówione na konferencji „Nowe Prawo Zamówień Publicznych”.
 
 
Miejsce:
Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
Termin:
28 października 2016 r.

 

nowe prawo zamówień baner

 

W czasie jej trwania 18 ekspertów (wybitnych prawników i praktyków) wyjaśni uczestnikom nowe regulacje, zwróci uwagę na najczęstsze błędy oraz doradzi jak ich unikać.

 

Organizatorem wydarzenia jest specjalistyczne pismo „Zamawiający. Zamówienia Publiczne w Praktyce”. 

 

Specjalna oferta dla członków RIG w Katowicach:
10% zniżki na uczestnictwo
Książką gratis – E. Gnatowska, „Komentarz do ustawy Prawo zamówień publicznych po nowelizacji 2016” (cena regularna: 299 zł)

Zarejestruj się już dziś na:
www.zamawiajacy.pl/konferencja




Szybszy Rozwój - spotkanie z Private Equity


Czy chcesz dowiedzieć się więcej na temat Private Equity? Wiesz, że jest to forma finansowania przedsiębiorstw widoczna na każdym kroku? Weź przykład z największych firm: Żabka, Zelmer, Travelplanet czy też Empik! Dlaczego więc takie success stories nie zachęcają kolejnych predsiębiorców? I dlaczego wybrać właśnie fundusze PF?

logo szybszy rozwój

Odpowiedzi na te pytania padną podczas konferencji Szybszy Rozwój. Spotkanie podzielone jest na 3 panele:

  1. Finansowy - dowiesz się jak wygląda proces inwestycyjny, jak należy przygotować się do transakcji, jak wygląda wycena przedsiębiorstwa.
  2. Prawny - poznasz kluczowe prawne strategiczne kwestie do rozważenia, usłyszysz co trzeba wiedzieć w związku z umową inwestycyjną.
  3. Strategiczny - eksperci podpowiedzą ci czym różnią się fundusze i co za ich pomocą można sfinansować.


Konferencja Szybszy Rozwoju - 13 października, Katowice. 

Rejestracjahttp://www.szybszyrozwoj.pl/

Organizatorzy: Blackpartners we współpracy z Kancelarią Mrowiec Fiałek i Wspólnicy oraz Idea Box.

 



TOOLEX – narzędzie do biznesowego sukcesu!

 

Przed nami kolejna edycja Międzynarodowych Targów Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Tej najbardziej znaczącej imprezie branży obróbki metali w Polsce w sezonie jesiennym towarzyszą Międzynarodowe Targi Metod i Narzędzi do Wirtualizacji Procesów WIRTOTECHNOLOGIA, a także Targi Olejów, Smarów i Płynów Technologicznych dla Przemysłu OILexpo. Takie połączenie różnych tematów targowych tworzy doskonałą platformę wymiany informacji, doświadczeń i opinii oraz daje możliwość spotkań i pozyskania zamówień w jednym miejscu i czasie.

 zaproszenie TOOLEX dla zwiedzających

 

Po raz kolejny w Expo Silesia w Sosnowcu spotykają się liderzy branżowi oraz przedstawiciele polskiego i światowego przemysłu obrabiarkowego, a także narzędziowego. Podczas tegorocznej edycji obecnych będzie niemal 500 firm z 13 krajów, prezentujących ofertę blisko 600 najważniejszych polskich i światowych marek. TOOLEX ponownie będzie gościł liderów z branży m.in.:

  • FANUC, 
  • SCHUNK, 
  • DMG MORI Polska, 
  • MACHINE TOOLS INTERNATIONAL, 
  • GF Machining Solutions, 
  • Abplanalp, 
  • Sandvik, 
  • MS Spinex, 
  • STIGAL, 
  • HIGH TECHNOLOGY MACHINES, 
  • TBI TECHNOLOGY, 
  • EMUGE FRANKEN TECHNIK, 
  • NARZĘDZIA SKRAWAJĄCE TOOLS,
  • a także wiele innych czołowych firm w branży obrabiarek i narzędziowej. 

 

Nie zabraknie nowości i premier na polskim rynku, a najlepsze produkty jak co roku zawalczą w prestiżowym konkursie o medal Expo Silesia. Wśród zgłoszonych nowinek znalazły się m.in. centra do obróbki laserowej, centra tokarskie i frezarskie oraz drutowe centrum elektroerozyjne. Noże, frezy, pokrętła, uchwyty i znakowarki to jedne z licznych nowości z zakresu narzędzi i akcesoriów niezbędnych dla branży obróbki. Nie zabraknie także najnowszego oprogramowania – między innymi NX 11 CAD/CAM oraz Solid Edge ST9 – lista nowości i premier.

 

Zachęcamy do sprawdzenia programu targów oraz informacji o wydarzeniach towarzyszących.

Szczegółowe informacje na temat targów znaleźć można na www.toolex.pl


 


 

Koło Naukowe Prawa Gospodarczego i Handlowego działające przy Katedrze Prawa Gospodarczego i Handlowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego mamy przyjemność zaprosić Państwa na: 

 

Ogólnopolską Studencko-Doktorancką Konferencję Naukową  

,,Nowe prawo restrukturyzacyjne w świetle założeń ustawy „Prawo restrukturyzacyjne z dnia 15 maja 2015 r.” 

 

Konferencja stawia sobie za cel uchwycenie oraz przedstawienie założeń, jak i przewidywanych skutków stworzenia zupełnie nowego aktu prawnego, w całości poświęconego zagadnieniom prawa restrukturyzacyjnego. Tematyka zagadnienia jest stosunkowo szeroko zakrojona - jest tu miejsce na odniesienie się do regulacji zagranicznych, na omówienie poszczególnych instytucji oraz rozwiązań nowej ustawy, jak i na wskazanie propozycji, które nie zostały przez ustawodawcę uwzględnione. 

 

Dla wszystkich uczestników czynnych przewidziano poczęstunek oraz certyfikaty uczestnictwa, a także drobne upominki ufundowane przez partnerów Konferencji.

 

Wszystkich zainteresowanych:

  1. czynnym uczestnictwem w Konferencji prosimy o przesyłanie abstraktów prac na adres mailowy:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  do dnia 20 września 2016r. Abstrakty winny zawierać: imię i nazwisko uczestnika, adres korespondencyjny, wydział oraz uczelnię, temat pracy oraz krótki zarys prezentacji. 
  2. biernym uczestnictwem prosimy o podanie imienia i nazwiska oraz ewentualnej chęci otrzymania certyfikatu uczestnictwa biernego.


Konferencja będzie miała miejsce na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w dniu 23 września br., a jej oficjalne otwarcie odbędzie się o godzinie 10:00.  

 

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt pod adresem mailowym:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.   lub pod numerem telefonu 696-794-100.



XII Forum IPBBS


Forum IPBBS

 


CELE XII FORUM IPBBS

  • analiza strategiczna branży
  • rzetelna ocena obecnych możliwości i perspektyw rozwoju firmy
  • konsolidacja przedstawicieli branży w ramach nowej formuły Izby Gospodarczej


OBSZARY TEMATYCZNE

Podczas licznych prelekcji zaproszeni eksperci przedstawią różne aspekty naszego biznesu, na przykładach lokalnych i zagranicznych. Postaramy się odpowiedzieć na nurtujące nas pytania związane z szybko zachodzącymi zmianami i jak się w nich odnaleźć. Porozmawiamy, jak przetrwać w silnie konkurencyjnym środowisku i gdzie poszukiwać możliwości wzrostu i rozwoju, aby osiągnąć sukces. Stworzymy możliwość zabrania głosu w dyskusji, której moderatorem będzie znany speaker telewizyjny Maciej Zakrocki.
Wierzymy, że aktywny udział w konferencji zainspiruje Państwa do przemyśleń i konkretnego działania, wytyczając nowe drogowskazy na drodze do dalszych sukcesów.

 

UCZESTNICY

  • osoby z kadr zarządzających, decydenci, właściciele firm, dyrektorzy finansowi, reprezentanci działów marketingu, działów handlowych etc.
  • goście honorowi m. in. przedstawiciele Urzędu Zamówień Publicznych, Krajowej Izby Gospodarczej, przedstawiciele Urzędów Centralnych
  • eksperci

 

KONKURS MEETING PREMIERA 2016

Wszystkich uczestników tegorocznego Forum reprezentujących branżę biurowo – szkolną, zapraszamy do udziału w konkursie, w którym przyznawane będą nagrody MEETING PREMIERA 2016 za najlepszy produkt będący na rynku maksymalnie 12 miesięcy.
Nagrody będą przyznawane w następujących trzech kategoriach:

1. Innowacyjność i nowoczesność
2. Wzornictwo
3. Potencjał sprzedaży

PRENOMINACJA PRODUKTÓW

Nadsyłając zgłoszenia, należy pamiętać o poprawnym wypełnieniu formularza, zawierającego między innymi takie dane jak:
- nominujący (firma, osoba kontaktowa)
- opis produktu
- zdjęcie/a produktu
- kategoria prenominacji (max jeden produkt w każdej z trzech kategorii)
- pełne uzasadnienie nominacji
- oświadczenie, że produkt wchodzi na rynek lub jest na nim maksymalnie 12 miesięcy

Zgłoszenia należy przesyłać na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. " w tytule maila - KONKURS MEETING PREMIERA do 15 września 2016 r.
Ogłoszenie ostatecznych wyników oraz wręczenie nagród odbędzie się w trakcie gali wieczornej XII Forum IPBBS w dniu 21.10.2016.

Zdobywcy Nagrody „Najlepszy Produkt Meeting Premiera” otrzymują:

• statuetkę
• prawo posługiwania się w korespondencji i promocji znakiem i hasłem „Najlepszy Produkt Meeting Premiera 2016”
• pomoc w promocji produktu



Więcej informacji na temat forum oraz regulamin konkursu: http://forum.ipbbs.org.pl

Harmonogram wydarzenia, eksperci: docxXII FORUM IPBBS 2016_informacje.docx

 



XVII edycja Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi

 

Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi

 

 

Instytut Pracy i Spraw Socjalnych właśnie zainaugurował XVII edycję Konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w rywalizacji o statuetki, wyróżnienia i certyfikaty, które zostaną wręczone w grudniu 2016 roku podczas uroczystej Gali.


Celem Konkursu jest nie tylko rywalizacja przedsiębiorstw, ale przede wszystkim identyfikacja dobrych praktyk i ich popularyzacja poprzez publikacje, zwłaszcza w dwumiesięczniku „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi” oraz na stronie internetowej i newsletterach organizatora i licznych patronów medialnych oraz instytucji współpracujących. Doceniane są nie tylko rozwiązania kompleksowe, ale także osiągnięcia w różnych obszarach zarządzania zasobami ludzkimi.


Konkurs jest przeznaczony dla firm dużych, a także należących do sektora MŚP oraz dla jednostek administracji publicznej. Przewidziano dla nich odrębne kategorie konkursowe i równorzędne nagrody główne w postaci Statuetek Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi:

  • Złotej – dla dużych firm,
  • Szafirową – dla małych i średnich firm,
  • Diamentowej – dla jednostek administracji publicznej

 

Ponadto uczestnicy zostaną nagrodzeni za nowatorstwo i osiągnięcia w określonych obszarach ZZL Statuetkami Bursztynowymi oraz wyróżnieniami. Wszystkie firmy i urzędy zakwalifikowane do drugiego etapu Konkursu zostaną uhonorowane Certyfikatem „Profesjonalne ZZL”. Dodatkowe nagrody w postaci np. szkoleń, uczestnictwa w konferencji lub konsultacji pochodzą od sponsorów.

 

Korzyści z uczestnictwa w Konkursie:

  • okazja do podsumowania całokształtu zzl w firmie,
  • potwierdzenie profesjonalizmu w zakresie zzl,
  • wizyta audytora – możliwość konfrontacji działań firmy z doświadczeniami ekspertów,
  • syntetyczna informacja zwrotna:
    • syntetyczny raport podsumowujący audyt,
    • wizualizacja pozycji firmy na tle grona laureatów oraz wszystkich uczestników bieżącej edycji w następujących blokach tematycznych: organizacja zarządzania zasobami ludzkimi, strategia i procedury, zatrudnianie i zwalnianie, ocena pracy, wynagradzanie, rozwój kapitału ludzkiego, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, efekty,
  • porównanie swoich doświadczeń z doświadczeniami innych uczestników,
  • popularyzacja osiągnięć firmy.


Zapraszamy na stronę internetową Konkursu po szczegóły: https://www.ipiss.com.pl/konkurs-lider

 




Konferencja

"Nowe Trendy w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi:

czy sprawdzają się w Europie Środkowo-Wschodniej?"

us-z-nazwa  kolor

Uniwersytet Śląski oraz Polskie Stowarzyszenie Psychologii Organizacji zapraszają do udziału w konferencji pt. „Nowe trendy w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi: czy sprawdzają się w Europie Środkowo-Wschodniej?”, która odbędzie się 6 października 2016 w Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej (Bankowa 11a, Katowice). Partnerem wydarzenia jest ALTA Sp. z o.o.


Skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi należy do najważniejszych zadań w zarządzaniu organizacjami. Współcześnie prawie wszystkie organizacje zmagają się z narastającą konkurencją na różnych polach. Podczas konferencji omówione zostaną nowe wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi, a zaproszeni goście będą dzielić się praktycznymi doświadczeniami podejść do zarządzania personelem, które okazały się skuteczne w Polsce i w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Konferencja oparta jest na wystąpieniach zaproszonych ekspertów i na dyskusji panelowej w grupach tematycznych obejmujących doświadczenia korporacji międzynarodowych oraz polskich przedsiębiorstw w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi.

 

W konferencji weźmie udział m.in. profesor Helen Baron, która jest ekspertem w dziedzinie pomiarów psychometrycznych i opracowała ponad 100 oryginalnych testów, w tym do badania osobowości, motywacji, kompetencji i różnych aspektów zdolności, Tatiana Szostok, dyrektor działu odpowiadającego za realizację projektów konsultingowych i rozwojowych w firmie ALTA sp. z o.o., Paweł Sopkowski, pionier coachingu i mentoringu w Polsce, który rozwojem ludzi i organizacji zajmuje się od 1993 roku, w tym coachingiem od prawie 10 lat, dr Piotr Prokopowicz, współwłaściciel firmy szkoleniowo-doradczej tworzącej innowacyjne narzędzia diagnozy i rozwoju kompetencji z wykorzystaniem gier symulacyjnych oraz profesor Mare Teichmann, która zajmuje się adaptacją metod badawczych i testów diagnostycznych w obszarze psychologii pracy.

 

Adresatami Konferencji są:

  • Kierownicy wyższego szczebla organizacji, w których zarządzanie zasobami ludzkimi ma strategiczne znaczenie;
  • Dyrektorzy działu personelu i menedżerowie wszelkich rodzajów organizacji;
  • Naukowcy specjalizujący się w zarządzaniu zasobami ludzkimi;
  • Doradcy zarządzania w zakresie zarządzania personelem.

 

Termin: Katowice, 6 października 2016, od 10:00 do 17:00.

Miejsce: CINiBA, Bankowa 11a, 40-007 Katowice.

Język konferencji: polski i angielski (zapewniamy tłumaczenia).

Opłata konferencyjna dla uczestników – słuchaczy: 100zł.

Termin zgłoszeń został wydłużony do środy 28 września. 

 

Więcej informacji: 
http://www.us.edu.pl/konferencja-pt-nowe-trendy-w-zarzadzaniu-zasobami-ludzkimi-czy-sprawdzaja-sie-w-europie-srodkowo-wsc

 

pdfProgram Konferencji - Nowe Trendy w HR.pdf



 

XVIII Sympozjum Informacyjno-Szkoleniowe


Sympozjum Pronovum

 

Pronovum

wrzesień 2017
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

 

kalendarium
strefa członkowska
strefa eksperta

projekty unijne

 

 kongres logo-01

Laury Umiejętności i Kompetencji

stawiamynajakosc

PARTNERZY